اهدای جایزه کانون مدافعان حقوق بشر به مولوی‌عبدالحمیدامام جمعه اهل سنت زاهدان

اهدای جایزه کانون مدافعان حقوق بشر به مولوی‌عبدالحمیدامام جمعه اهل سنت زاهدان

کانون مدافعان حقوق بشر جایزه «تلاشگر حقوق بشر» سال ۱۳۹۳ را به مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان اهدا کرد.Molana-Abdolhamid

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، این کانون در بیانیه‌ای اعلام کرد که جایزه «تلاشگر حقوق بشر»، «به پاس تلاش‌های بی‌وقفه و پی‌گیرانه مولوی عبدالحمید در سال‌های گذشته برای برقراری روابط آشتی‌جویانه بین اقوام و گرایش‌های مختلف مذهبی در استان سیستان و بلوچستان» به این روحانی تعلق گرفت.

برای اهدای این جایزه، نرگس محمدی، نایب رئیس این کانون روز سه‌شنبه ۲۵ آذرماه با سفر به استان سیستان و بلوچستان، تندیس منشور کوروش را به نشان جایزه «تلاشگر حقوق بشر» به مولوی عبدالحمید تقدیم کرد.

در بیانیه کانون مدافعان حقوق بشر گفته شده است که با وجود این‌که استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های مرزی کشور ایران و همجوار با دو کشور افغانستان و پاکستان است و مردم دو کشور افغانستان و پاکستان سال‌ها دچار اختلاف‌ها و جنگ‌های قومی و مذهبی هستند اما «مولوی عبدالحمید تلاش کرده است تا از اختلاف‌های قومی، قبیله‌ای و مذهبی در این استان کاسته و با ارائه الگویی تأثیرگذار از زیست مسالمت‌آمیز و توأم با صلح و مدارا و تحمل یکدیگر، به امنیت و ثبات و جلوگیری از خشونت یاری رساند.»

بهمن‌ماه سال گذشته خبر گروگان‌گرفتن پنج مرزبان ایرانی در استان سیستان و بلوچستان به دست گروه «جیش العدل» و انتقال آن‌ها به خاک پاکستان، واکنش‌ گسترده مردم در شبکه‌های اجتماعی و عملیات امنیتی‌ و سیاسی مقامات ایران را در پی داشت.

در آن زمان سرانجام با پا در میانی برخی از سران طوایف و شخصیت‌های دینی منطقه از جمله مولوی عبدالحمید، چهار تن از این مرزبان آزاد شدند اما از سرنوشت گروهبان یکم، جمشید دانایی‌فر هنوز اطلاعی در دست نیست.

کانون مدافعان حقوق بشر در بخش دیگری از بیانیه خود از کمک‌های مولوی عبدالحمید به نهادهای مردمی و فعالیت‌های مدنی در حوزه های مختلف مانند بهداشت و سلامت تا مسائل مربوط به زنان سرپرست خانوار و حتی پرونده‌های قضایی اهالی منطقه و درگیری‌های قومی در استان سیستان و بلوچستان نام برده است.

مولوی عبدالحمید به هنگام دریافت جایزه «تلاشگر حقوق بشر» گفت برای خاموش ساختن تا آتش جنگ و خون‌ریزی باید تلاش کرد تا تمام ادیان، مذاهب و عقاید بتوانند با صلح و آرامش و احترام به عقاید یکدیگر در کنار هم زندگی کنند.

وی همچنین توجه به حقوق اقلیت‌ها و اقوام مختلف را امری ضروری دانست.

کانون مدافعان حقوق بشر از سال ۱۳۸۶ خورشیدی، هر سال از میان تلاشگران حقوق بشر، یک نفر را به‌عنوان برنده جایزه «تلاشگر حقوق بشر» معرفی می‌کند. برندگان پیشین این جایزه عباس امیرانتظام، تقی رحمانی، آیت‌الله حسین‌علی منتظری، عزت‌الله سحابی و محمد ملکی بودند.

جایزه «تلاشگر حقوق بشر» در ۱۰ دسامبر، روز جهانی حقوق بشر اهدا می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 2 دی 1393برچسب:مولانا عبدالحمید , اهل سنت, | 10:27 | نويسنده : ابوعمر |