وضعیت فجیع مسلمانان میانمار را فراموش نکنید

وضعیت فجیع مسلمانان میانمار را فراموش نکنید

 

جان گینگ“ مسؤول دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل تصریح کرد: بر جهان لازم است که وضعیت بسیار بدی را که مسلمانان آواره‌ی ”میانمار“ با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، از یاد نبرد. 

 

به نقل از السکنیة، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه در بیانیه‌ی خود از سوی گینگ اشاره کرد که میانمار شاهد پیشرفت اقتصادی و دموکراسی است اما مسلمانان آنجا از این پیشرفت مثبت هیچ بهره‌ای نبرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: مشکلاتی که ساکنان استانهای ”شان“، ”کاچین“ و ”راخین“ در شمال میانمار با آن‌ها دچار بودند، هنوز پابرجا هستند و بیش از صدهزار نفر در دو استان ”کاچین“ و ”شان شمالی“ با وجود قرارداد آتش بس که در اکتبر سال گذشته امضا شد، آواره‌اند.

این بیانیه تأکید کرد که ”گینگ“ شخصاً خیمه‌های آوارگان را بازدید کرده و ساکنان استان ”کاچین“ به شدت از کاشت مین‌های زمینی اظهار پریشانی کرده بودند.

این بیانیه با اشاره به قول ”گینگ“ که گفته بود: از وضعیت اسفبار این مردم منزوی و بی‌سلاح به شدت متأثر شده است، افزود: میانمار بیشترین آمار تلفات مین‌های زمینی را دارد و ممکن است افراد بیشتری قربانی اینگونه مین‌ها بشوند.

هم‌چنین در این بیانیه آمده است که استان ”راخین“ شاهد آوارگی حدود صد و بیست هزار مسلمان روهینگیایی و پنج هزار بومی اصیل است و حتیٰ مسلمانان در همین خیمه‌ها هم از هرگونه تحرک و آزادی عاجزاند تا جایی که حق رفتن به بیمارستانهای محلی را هم ندارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 20 اسفند 1394برچسب:میانمار , مسلمانان میانمار , کشتار مسلمانان میانمار, | 9:29 | نويسنده : ابوعمر |