❄ داستانی زیبا از مستجاب شدن دعای یک زن مظلوم برایتان نقل میکنم ، که چگونه خداوند دعای او را استجابت کرد ..



√ حکایت این داستانِ واقعی را از زبان یکی از علمای شام به نام "شیخ علی طنطاوی" میشنویم ؛ وی میگوید:

من در بلاد شام قاضی بودم ..
در یکی از شب ها ، ما در خانهٔ یکی از دوستان نشسته بودیم ، ناگهان احساس دلتنگی شدید کردم ، احساس کردم خفه میشوم و باید از خانه بیرون بروم تا هوایی تنفس کنم ..

از دوستانم برای بیرون رفتن معذرت خواهی کردم ؛ اصرار کردند تا آن شب در کنارشان باشم ، ولی دست خودم نبود ، نمیتوانستم بنشینم ؛ گفتم: پیاده میروم تا هوایی تنفس کنم ..

از آنجا خارج شدم و به تنهایی در تاریکی شب قدم برمیداشتم ، ناگهان صدای زاری و دعای یک زن به گوشم رسید ..
دیدم زنی با چهرهٔ پر از غم و اندوه ، به شدت گریه میکند و دستانش را به سوی الله دراز کرده و از الله طلب کمک میکند ..

به او نزدیک شدم و گفتم: خواهرم ، چرا گریه میکنی؟
گفت: همسرم مردی بی رحم و ظالم است ؛ مرا از خانه بیرون کرده و فرزندانم از من گرفته و قسم خورده که من هرگز آنها را نخواهم دید ؛
و من در این شهر تنها هستم و هیچ جایی را ندارم که به آنجا بروم ..

شیخ طنطاوی میگوید ، به آن زن گفتم: چرا پیش قاضی نمیروی تا شکایت کنی؟
آن زن گریه کرد و گفت: چگونه یک زن بیچاره مثل من میتواند خودش را به قاضی برساند ؟!!

شیخ داستان را کامل میکند ، در حالی که اشک از چشمانش جاری میشود میگوید:
این زن امیدی برای رسیدن به قاضی ندارد ولی نمیداند خداوند قاضی را با پای خودش به طرف این زن آورده تا مشکل او را حل کند [شیخ طنطاوی در آن وقت قاضی شام بود] ..


آری خواهرم و برادرم!
اینگونه خداوند قاضی را با پای خودش به طرف این زن سوق داد ، تا در مقابل او بایستد و مظلومیت او را ببیند !!

براستی این زن مظلوم چگونه پروردگارش را فراخوانده که خداوند بدین سرعت دعای او را مستجاب کرد ..
بجای اینکه خودش نزد قاضی برود ، قاضی را در نیمه های شب نزد او احضار کرد !!

√ بدون شک خداوند از رگ گردن به بندگانش نزدیکتر است
دعای مظلومان را میشنود و آنها را استجابت میکند ..

√ پس هرگز نگوییم چگونه دعایمان مستجاب میشود ، و چه کسی مشکل ما را برطرف میکند؟
بلکه با تواضع و فروتنی پروردگارمان را فرا میخوانیم ، و منتظر گشایش از طرف او میمانیم .

ღ سبحان الله ღ سبحان الله



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 24 مهر 1395برچسب:استجابت دعا , دعای مظلوم , اجابت الله, | 15:13 | نويسنده : ابوعمر |